Amnesty groep Haarlem organiseert op zaterdagmiddag 30 mei 2020 een klimaatconferentie met als titel: Klimaat is ook een mensenrecht. In verband met de corona crisis zal deze conferentie waarschijnlijk online plaatsvinden.

Het lijkt ons leuk om met zoveel mogelijk Amnesty-leden hierover te discussiëren. Dat klimaat met mensenrechten te maken heeft is gebleken uit het vonnis van de Hoge Raad in de Urgenda-zaak. Daarin legt de Hoge Raad een duidelijke link met de EVRM. Behalve dat we willen laten zien wat de consequenties van ons economisch handelen zijn in Afrika en Zuid Oost Azië gaat het ons er ook om te bediscussiëren wat je er zelf aan kan doen. Het is niet onze bedoeling om eenzijdig het Westen te veroordelen. Reacties, vragen, opmerkingen en/of suggesties zijn van harte welkom en uiteraard zouden wij het fijn vinden als zoveel mogelijk Amnesty-leden zouden willen deelnemen. Aanmelden op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..