Amnestygroep Haarlem brengt licht in de donkere decembermaand

Op dinsdag 10 december bestaat de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens 65 jaar. Om deze bijzondere dag te vieren, organiseert Amnesty International Haarlem weer de jaarlijkse fakkeltocht door het oude centrum van Haarlem. Speciaal onderdeel van de fakkeltocht is deze keer het slot van de 023
Schrijfmarathon. Tijdens het programma in de Lutherse Kerk, dat aansluit op de fakkeltocht, kan het publiek voor de laatste keer brieven schrijven om mensen die onterecht gevangen zitten vrij te krijgen, of om een humanere behandeling voor deze gevangenen af te dwingen. Bart van Kuijk, de coördinator van deze Amnesty-actie, neemt tegen het einde van het programma van de Dag van de Rechten van de Mens de opbrengst van de in ontvangst. Dat is het slot van de 023 Schrijfmarathon, die loopt van 1 t/m 10 december. Doe mee!

De Amnestygroep Haarlem roept iedereen op om aan de fakkeltocht op dinsdag 10 december – de Dag van de Rechten van de Mens – deel te nemen.

Programma fakkeltocht
16.45 uur Start fakkeltocht bij de Lutherse kerk, Witte Herenstraat 22, Haarlem, verkoop fakkels à € 2,00 per stuk.
16.55 uur Uitleg over de actie
17.00 uur Fakkeltocht door het oude centrum van Haarlem met trommelmuziek door Martin Mees en de Amnesty-girls
17. 30 uur Aankomst Lutherse Kerk

Programma Lutherse kerk
17.30 uur Ontvangst deelnemers fakkeltocht met koffie/thee en muzikaal onthaal door zangeres Fredie Kuiper
17.45 uur Welkom door Andries Tieleman, voorzitter Amnestygroep Haarlem e.o
– 'De pen als wapen' door Ilan de Vré, jurist en lid ledenraad Amnesty Nederland
– Muzikaal intermezzo door Fredie Kuiper, Maria Eldering en Nicolette Knape
– Overdracht handtekeningen van de 023 schrijfmarathon aan Bart van Kuijk, actiecoördinator Amnesty Nederland

– Afsluiting bijeenkomst door Andries Tieleman
– Muzikaal outtro door Fredie Kuiper, Maria Eldering en Nicolette Knape.