De aftrap is voor Erik

Theatermaker Erik van Muiswinkel geeft startschot Amnestycollecte 2014.

Het publiek warmdraaien kan hij als de beste. Het lag dan ook voor de hand dat de afdeling Haarlem van Amnesty International stadgenoot Erik van Muiswinkel op het oog had om de aftrap voor de jaarlijkse collecte voor zijn rekening te nemen. De theaterman hapte zonder aarzeling toe.

Donderdagmiddag 23 januari, rond 13.00 uur zal de Nederlandse kleinkunstenaar, acteur, zanger, televisie- en radiopresentator voor zijn oude woonhuis in Haarlem de aftrap verrichten. Van Muiswinkel wordt daarbij aangemoedigd door leden van de afdeling Haarlem e.o. van Amnesty. Zij zijn zichtbaar en herkenbaar aanwezig in Amnesty-outfits en dragen ballonnen met het beeldmerk van de organisatie.

Landelijke collecteweek

Het thema van de Amnesty's landelijke collecte is dit jaar ‘Geef om vrijheid, steun Amnesty.’ De collecteweek van de mensenrechtenorganisatie begint op zondag 2 februari en eindigt op zaterdag 8 februari. Het is de twaalfde keer dat de collecte in het hele land plaatsvindt. De Amnesty-groep Haarlem e.o. roept alle Haarlemmers op om de collectanten die aan de deur komen niet teleur te stellen, maar een bijdrage voor het goede doel te geven.

Amnesty International streeft naar een wereld waarin iedereen alle rechten geniet die zijn vastgelegd in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens en anderen internationale mensenrechtendocumenten.