Racisme is op donderdag 10 december het thema van de jaarlijkse bijeenkomst van de groep Haarlem e.o. van Amnesty International, die om 18.00 uur begint in de Lutherse Kerk (Witte Herenstraat 22) in Haarlem.

Covid-19 drukt dit jaar een groot stempel op de jaarlijkse activiteiten van Amnesty op 10 december, de Dag van de Rechten van de Mens. Zo is de fakkeltocht door het centrum van Haarlem geannuleerd en mogen er tijdens de themabijeenkomst maximaal 30 mensen aanwezig zijn in de Lutherse Kerk. Wat wel door gaat is Write for Right: de resultaten van de jaarlijkse schrijfactie worden bekend gemaakt aan het eind van de themabijeenkomst, die door leden van de groep Haarlem e.o. van Amnesty International via Zoom online kan worden gevolgd.

Drie sprekers
De themabijeenkomst staat dit jaar in het teken van ‘racisme’, dat door drie sprekers tegen het licht zal worden gehouden:  Dagmar Oudshoorn, de nieuwe directeur van Amnesty International, Mune Ekrim Seyid, groepslid van de Amnesty-groep Haarlem e.o. en Carmen van het Hoff, lid van de Algemene Ledenraad van Amnesty Nederland en tevens groepslid van de Amnesty-groep Haarlem e.o. De bijeenkomst wordt rond 19.15 uur afgesloten.

Livestreamverbinding
Belangrijk om te weten is dat de bijeenkomst wordt opgenomen en te volgen zal zijn via een livestreamverbinding op de Facebookpagina van de groep Amnesty Haarlem.
Zoals gezegd mogen bij de themabijeenkomst maximaal 30 mensen aanwezig zijn. Wilt u erbij zijn? Meld u dan aan door te bellen (06-51119060) of te mailen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..