In 2024 is de schrijfgroep van Amnesty Haarlem gestart met het organiseren van schrijfavonden. Ook komend seizoen, 2024/2025, zullen er frequent schrijfavonden worden georganiseerd.

De avonden vinden plaats in het Rosenstock-Huessy Huis, Hagestraat 10 in Haarlem, van 19:30 tot 21:00 uur. Inloop is vanaf 19:15 uur. De eerstvolgende data staan onderaan dit nieuwsbericht. Ter informatie: er is een trap naar de ruimte waar we schrijven, er is geen lift.

Tijdens deze avonden schrijven we brieven tegen mensenrechtenschendingen die naar de worden gestuurd en meestal is er ook de mogelijkheid voor het versturen van een of meer groetenkaarten ter bemoediging naar de slachtoffers zelf. De avond begint met een korte introductie van het gekozen thema, daarna kan iedereen in eigen tempo aan het schrijven. Hoewel we meestal in het Engels schrijven, is kennis van de Engelse taal niet vereist, er is altijd een voorbeeldtekst aanwezig om over te schrijven. Voor alle materialen wordt gezorgd evenals voor koffie en thee, er zijn geen kosten aan verbonden.

Voor de organisatie is het fijn als we weten hoeveel mensen we kunnen verwachten met een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Maar op het laatste moment aansluiten kan ook. De schrijfgroep ziet u graag op één van de avonden!

Eerstvolgende schrijfavonden:
•    Donderdag 24 oktober 2024
•    November en december geen avonden i.v.m. Write for Rights
Volgende data zijn nog met enige voorbehoud:
•    Donderdag 23 januari 2025
•    Donderdag 27 februari 2025
•    Donderdag 27 maart 2025
•    Donderdag 24 april 2025
•    Donderdag 22 mei 2025
•    Donderdag 26 juni 2025
Juli en augustus geen avonden i.v.m. zomervakantie
(de lijst wordt bijgewerkt zodra meer data bekend zijn)