Betreft: Beelen trapt collecteweek af in AI-bus
Datum: 31 januari 2010

3FM-dj geeft startschot Amnesty-inzameling op Haarlemse Grote Markt
Het publiek warmdraaien kan hij als de beste. Het lag dan ook voor de hand dat de afdeling Haarlem van Amnesty International (AI) stadgenoot Giel Beelen op het oog had om de aftrap voor de jaarlijkse collecte voor zijn rekening te nemen. De dj hapte zonder aarzeling toe.

Maandagmiddag 8 februari bestijgt de radiopresentator op de Grote Markt ter hoogte van het stadhuis de promotiebus, die Amnesty Nederland speciaal voor deze gelegenheid naar de Noord-Hollandse hoofdstad laat rijden. Om 16.00 uur verricht de radiomaker Giel Beelen daar de aftrap. Hij wordt daarbij aangemoedigd door leden van de afdeling Haarlem van Amnesty. Zij zijn zichtbaar en herkenbaar aanwezig in Amnesty-outfits en dragen ballonnen met het beeldmerk van de organisatie.

Landelijk
De landelijke collecte van Amnesty International duurt van 7 februari t/m 13 februari. Het is de achtste keer dat de collecte in het hele land plaatsvindt. Amnesty Haarlem roept iedereen op in groten getale naar de Grote Markt te komen om de start van de collecteweek mee te maken.